Despre antreprenoriat … si empatie

21 Feb

Sa iti deschizi o afacere inseamna o oportunitate noua. Insa pentru multi antreprenori, aceasta oportunitate inseamna succes personal, profit, bani mai multi, independenta, etc.

Aspecte ale oricarui business care concretizeaza activitatea din cadrul acestuia, insa care de multe ori se rezuma la a castiga mai mult, la a vinde mai mult sau obtine mai mult. 

Desigur, toate elemente pe care orice antreprenor de succes ar trebui sa le obtina, cu toate ca nu intotdeauna acestea sunt dovada calitatii stilului de conducator inspirat.

 

Paradoxul succesului este acela ca nu vei castiga incercand sa te ajuti pe tine insuti, ci ajutandu-i pe ceilalti.

Thomas Edison spunea “eu niciodata nu am incercat sa aduc o inventie fara sa ma gandesc la cum as putea sa ii servesc pe ceilalti…intai am aflat ce doreste lumea si abia apoi am inceput sa creez.”

 

Cuvantul cheie pentru a intelege acest principiu este empatia. Orice bun antreprenor, conducator intelege ca atata vreme cat nu isi cunoaste clientii si echipa si nu se poate pune in locul lor pentru a intelege ceea ce isi doresc, nu isi poate atinge in mod sustenabil obiectivele.

 

Dorin este acum un antreprenor de succes in vanzari, insa nu a pornit in aceasta cariera astfel. Cand l-am cunoscut, era un om foarte direct si impunator, fiind foarte sigur ca tot ceea ce face in firma sa este bine. Cu toate acestea, firma nu progresa, iar Dorin credea ca principalul punct slab care a dus la aceasta lipsa de performanta era faptul ca oamenii din firma nu lucrau suficient de mult sau ca nu erau suficient de buni. 

 

Dorin mereu folosea comparatii, de fiecare data cand descria o anumita persoana o punea in balanta cu ceea ce putea sa faca sau sa nu faca el. Cand mi-a descris nivelul performantei echipei sale, primul lucru pe care l-a mentionat a fost “Eu pot sa fac de 3 ori mai multe vanzari decat ei, doar ca nu am suficient timp”.

 

Astfel s-a gandit ca ar fi mai bine sa ridice target-ul de vanzari pentru fiecare saptamana. La un moment dat insa, firma incepuse sa mearga si mai prost, oamenii nu mai dadeau randament, iar toata lumea venea la munca stiind ca oricum target-ul nu va putea fi atins.

Vazand insa ca lucrurile nu se schimba, Dorin a inceput sa schimbe abordarea, intrebandu-i cum si-ar imagina ei o zi la munca excelenta in firma.

 

Citind apoi sugestiile, a inteles ca oamenii nu pot avea randament 24 din 24 de ore, astfel ca atentia trebuie concentrata pe eficienta si ca, de fapt, abordase gresit activitatea firmei de pana acum.

 

Un bun antreprenor stie nu doar sa ia decizii cand trebuie, ci si sa se “inferiorizeze” cand trebuie

 

Acest lucru inseamna ca pentru a te putea concentra pe beneficiile pe care le poti aduce celorlalti, trebuie sa stii sa ii pui pe acestia inaintea ta. Sa dai inainte sa ceri si sa ii intelegi pe ceilalti pentru a te face inteles.

 

Un lider are rolul de a conduce oamenii catre indeplinirea obiectivelor setate, avand capacitatea de a lua deciziile potrivite in acest sens, bazate pe ceea ce ar avantaja echipa sa, punandu-se in locul acesteia.

 

Ce inseamna excelenta intr-o zi in echipa ta?

 

Sa fii lider are un singur avantaj: acela ca poti face mai mult bine celorlalti decat oricine. ~ Baltasar Gracian

Rodica Obancea – Executive&Team Coach

”Progresul vine din intrebari, nu din raspunsuri.”

www.successcoaching.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: